Jak się naprawia turbosprężarki?

pompa paliwa vw borapompa paliwa vw boraCo może się zepsuć w turbosprężarce? Jest kilka rzeczy, które w tym urządzeniu mogą się poddać po dziesiątkach tysięcy kilometrów eksploatacji. Jeśli wał sprężarki jest osadzony na tak zwanych łożyskach ślizgowych czyli panewkach smarowanych olejem to właśnie te panewki mogą ulegać zużyciu a nawet zatarciu.

Często zdarza się to w turbinach źle eksploatowanych - czyli jeśli się zbyt ostro jeździ na zimnym silniku i nie pozwala się schłodzić turbinie po jeździe. W przypadku zatarcia turbiny konieczna jest zarówno wymiana panewek jak i szlifowanie wału turbiny.

Najtrudniejszą kwestią jest odpowiednie wyważenie całości wirnika po wykonanej naprawie.

Dlatego niezbędne jest posiadanie odpowiednich maszyn.

Właśnie takie maszyny do regeneracji i wyważania turbin mają w Regmocie w Mielcu. Wystarczy do nich wysłać zepsutą turbinę kurierem i wróci jak nowa.

Złom

Złomowanie ? uznawanie za nienadające się do dalszego użytkowania środków technicznych zużytych lub uszkodzonych, sklasyfikowanych jako nie nadające się do naprawy lub remontu, ale także przestarzałych technicznie lub zbędnych.

Złomowanie polega na: wycofaniu z użytkowania, zdemontowaniu, rozebraniu na części, wykorzystaniu elementów nadających się do dalszego użytkowania, zutylizowaniu pozostałych elementów. W oficjalnej terminologii rachunkowości jest to likwidacja środka trwałego.

Formalnej likwidacji podlegają też środki trwałe zaginione.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Złomowanie

Wady i zalety diesla

Wady Większa emisja tlenków azotu NOx w porównaniu do silników z zapłonem iskrowym, wyposażonych w trójfunkcyjny katalizator spalin. Aby wykluczyć emisję tlenków azotu NOx stosuje się układy recyrkulacji spalin, w nowszych konstrukcjach technologię AdBlue. Emisja cząstek stałych jeśli silnik nie jest wyposażony w odpowiedni filtr. Większe koszty produkcji w porównaniu z silnikami benzynowymi. Większa masa silnika ? sztywniejszy musi być wał korbowy, kadłub silnika z uwagi na wyższe ciśnienia pracy. Zazwyczaj większa hałaśliwość pracy niż silników benzynowych o tej samej mocy. Ograniczona maksymalna prędkość obrotowa spowodowana zwłoką zapłonu. Większe wymagania co do własności olejów silnikowych. Trudności w uruchomieniu silnika zimą w niskich temperaturach (konieczność podgrzania komory spalania przez świece żarowe).
Ta wada została praktycznie wyeliminowana w nowoczesnych konstrukcjach poprzez bardzo szybkie i wydajne świece4. Wskutek wyższego momentu obrotowego (dla silników o takiej samej mocy maksymalnej) większe obciążenie układu przeniesienia napędu skutkujące, w przypadku zbyt forsownej eksploatacji, szybszym zużyciem elementów współpracujących (skrzynia biegów, sprzęgło, dwumasowe koło zamachowe). Wrażliwość na niską temperaturę i konieczność stosowania odpowiedniego paliwa zimą. Spaliny mogą wywoływać raka płuc5. Zalety Większa sprawność konwersji energii chemicznej paliwa, a dzięki temu mniejsze zużycie paliwa. Większa niezawodność pracy silnika (dyskusyjne dla nowoczesnych, skomplikowanych silników z Common Rail i pompowtryskiwaczami)6. Możliwość pracy w ciężkich warunkach, gdzie wilgoć mogłaby unieruchomić silniki benzynowe, w których potrzebna jest iskra od aparatu zapłonowego. Ze względu na właściwości palne oleju napędowego mniejsze prawdopodobieństwo samozapłonu (w tym eksplozywnego) przy składowaniu i dostarczaniu paliwa do silnika. Współczesne silniki Diesla są bardzo rozwinięte technologicznie, co przekłada się na bardzo dobre osiągi tych silników i zastosowania w samochodach wyścigowych jak np.
Audi R10. Osiągi te pozostają jednak relatywnie niższe względem silników benzynowych o identycznej pojemności skokowej i podobnym stopniu zaawansowania technologicznego (np.
silniki aut F1). Lepsze warunki pracy turbosprężarki - większa masa spalin i ich niższa temperatura w stosunku do silnika iskrowego. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_samoczynnym.

Widok do druku:

pompa paliwa vw bora

Poprzednie wpisy:

Następne wpisy: