Przepływomierze i ich rodzaje
Często używane są mechaniczne przepływomierze
manometryczne (ciśnieniowe)
zwężkowe ? wykorzystują efekt spadku ciśnienia na elemencie pomiarowym (kryza, dysza, zwężka Venturiego)
inne przepływomierze generujące różnice ciśnień (przepływomierze z krzywizną, przepływomierze piętrzące, przepływomierze kapilarne, przepływomierze dynamometryczne), np. rurka Pitota, rurka Prandtla, mierniki wykorzystujące efekt Coandy
o zmiennym przekroju (rotametry) ? składają się z pływaka umieszczonego w stożkowej rurze. Są nazywane rotametrami od nazwy pierwszego producenta "Rota" (Niemcy)
tachometryczne
turbinowe
komorowe
oscylacyjne
wirowe, np. z wirem precesyjnym
Coriolisa
Popularnymi miernikami przepływu są też przepływomierze
elektromagnetyczne
ultradźwiękowe
termiczne i kalorymetryczne
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przep%C5%82ywomierz
Klasyfikacja silników spalinowych tłokowych
Ze względu na sposób zapłonu, który także decyduje o rodzaju użytego paliwa silniki spalinowe dzielą się na1:
silniki o zapłonie iskrowym, znane także jako silniki benzynowe (dawniej zwane silnikami gaźnikowymi)
silniki o zapłonie samoczynnym znane także jako silniki wysokoprężne lub silniki Diesla
Ze względu na rodzaj ruchu organu roboczego silniki spalinowe dzielą się na:
silniki z tłokiem posuwisto-zwrotnym (w tym silnik rotacyjny)
silniki z tłokiem obrotowym (silnik Wankla)
Ze względu na układ cylindrów silniki spalinowe dzielą się na:
silniki rzędowe
silniki o przeciwległych cylindrach (silniki przeciwbieżne ? silnik bokser), układ nazywany też przeciwsobnym
silniki wielorzędowe, w tym silniki widlaste (w układzie V lub dwurzędowym) oraz silniki w układzie W (lub trzyrzędowym)
silniki gwiazdowe
Ze względu na liczbę suwów w cyklu roboczym silniki spalinowe dzielą się na1:
silniki dwusuwowe
silniki czterosuwowe
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_spalinowy_t%C5%82okowy
Jak zajmować się własnym autem?
Częste wymiany auta? Ten problem dotyczy wielu z nas. Czasem zdarza się, że samochód, który kupujemy psuje się już krótko po zakupie i zmuszeni jesteśmy go sprzedać. Takie awarie zdarzają się często dlatego, że wiele osób nie wie jak należy zajmować się samochodem, by był on sprawny i zadbany. Konieczne są tutaj regularne kontrole i przeglądy techniczne, a wiele osób nie bierze ich pod uwagę. O wiele lepiej jest wydać niewielką kwotę na wizytę u mechanika w celu sprawdzenia stanu naszego pojazdu, niż wpędzać się w dodatkowe koszty, gdy zepsuje się coś poważnego. Warto znaleźć zaufany warsztat i często go odwiedzać, a nasz samochód pozostanie sprawny przez wiele lat. To bardzo proste.