impact whey protein

Należy wspierać się w treningu, odżywki typu znacznie poprawią wyniki wszelkiego treningu.

Parę słów o sporcie.

Wikipedia o żywieniu sportowców

Wydatek energetyczny dla poszczególnych grup ludności jest różny. W sporcie jest on zwiększony i wykazuje zróżnicowanie pomiędzy poszczególnymi dyscyplinami sportowymi.

Zależy on również od cyklu treningowego oraz czasu trwania wysiłku fizycznego.

Zapotrzebowanie na energię sportowców wielu dyscyplin jest podobne i zbliżone do wielkości 72 kcal/kg m.c.

Różni się ono w sportach siłowych i siłowo-szybkościowych, osiągając odpowiednio: 76 i 66 kcal/kg m.c.

Sportowcy uprawiający dyscypliny wytrzymałościowe często mają trudność w osiągnięciu wysokiego poboru energii.
Rozwiązaniem jest spożywanie częstych, skoncentrowanych posiłków. Przybliżony procentowy udział składników pokarmowych w pokrywaniu zapotrzebowania energetycznego u sportowców powinien wynosić: 10-15% dla białek, 20-30% dla tłuszczów i 55-65% dla węglowodanów.

Jest on zbliżony do wartości przewidywanych dla ogółu ludności.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Żywienie_sportowców

Ćwiczenie bez suplementów i odżywek

Można ćwiczyć bez odżywek i suplementów, ale pewnych substancji nie dostarczymy w takiej ilości w jakiej będą nam potrzebne przy dużej ilości treningów. Z tego powodu warto jakąś odżywkę sobie kupić, zwłaszcza przy intensywnym trenowaniu. Dobra dieta bardzo pomaga w dobrym treningu, a suplementy mają jedynie ja wspierać. Ale odżywki mają uzupełniać te niedobory, których nie dostarczamy w diecie.
Na każdym opakowaniu suplementów znajdziemy ważne informacje o dawkowaniu i ilościach zalecanego dziennego spożycia danej substancji.

Z tymi informacjami w łatwy sposób dobierzemy odpowiednią ilośc odżywki dla naszego organizmu.

Dieta to podstawa

impact whey proteinSamo białko może i jest ważnym budulcem w naszym organizmie, jednak musimy jeszcze dostarczać innych substancji, aby synteza nowych włókien mięśniowych przebiegała szybko i prawidłowo.

Minerały i witaminy regulują wiele procesów w naszym ciele i dlatego ważna jest bogata i urozmaicona dieta. Samo białko możemy dostarczać w różny sposób.

W pokarmie w postaci mięsa, najlepiej czerwonego ( wołowina) ale również i soi, fasoli i przetworów mlecznych (jogurty, kefiry).

Jak dodatek i uzupełnienie można stosować suplementy zawierające białka szybko i wolnowchłanialne.

Dieta to podstawa zmian..
Dodane: 17-09-2016 12:02

Tagi: sport suplementy zdrowie odżywki trening białko

Widok do druku:

impact whey protein

Poprzednie wpisy:

Następne wpisy: